Як громаді приваблювати інвесторів – досвід данського муніципалітету

У травні Програма «U-LEAD з Європою» та Антикорупційна ініціатива ЄС спільно організували Онлайн-форум «З доброчесністю до успіху: як створити громаду, дружню до бізнесу». Захід пов’язав теми прозорості, підзвітності та місцевого розвитку у громадах.

Учасники мали нагоду почути від мера громади Гульгборсунн Йона Бреддера, як муніципалітет на практиці будує середовище, дружнє до бізнесу. Тож ділимося з вами основними ініціативами муніципалітету для досягнення першості у рейтингу найбільш привабливих громад для інвесторів.

 

  1. Муніципалітет має високий бюджет завдяки надання мешканцям усіх необхідних послуг за місцем. «Муніципалітет Гульгборгсунн – типовий сільський муніципалітет. 80 відсотків земель – це сільське господарство та ліси. У нас є лише одне велике місто – Нікебінг, що налічує 20 000 жителів. Однак, ми також маємо великий річний бюджет. В цьому схожість усіх данських муніципалітетів. Високі бюджети обумовлені тим, що майже всі послуги жителям надаються службами муніципалітета, наприклад: догляд за дітьми, школи, соціальна допомога та догляд за людьми з інвалідністю, догляд за літніми людьми, підтримка безробітних та охорона природи.
  2. Гульгборгсунн оптимізовує рамкові умови для бізнесу та проводить діалог із місцевими бізнес-компаніями. «У нас близько 3000 приватних компаній. 19% з них припадає на сільське та лісове господарство. 17 % – це промислові та будівельні компанії. А 64 % – компанії, що надають транспортні, торгівельні, туристичні та інші послуги. Понад 90% компаній мають менше 10 співробітників. Це дає нам уявлення, що основним видом бізнесу в нашому районі є невеликі компанії в секторі послуг. У муніципальній раді ми хочемо оптимізувати рамкові умови для бізнесу. Ми не можемо підтримувати компанії безпосередньо, але можемо допомогати, щоб компанії мали доступ до того, що їм потрібно для управління своїм бізнесом. Ми також вирішили діяти шляхом діалогу з місцевими бізнес-компаніями, зосереджуючись на їхніх потребах, щоб разом знайти хороші рішення. Наприклад, під час пошуку потрібної ділянки землі, що відповідає їхнім конкретним потребам».
  3. Гульгбурсонн використовує різноманітні інструменти підтримки бізнесу. «Іншим важливим інструментом є наша участь у регіональному бізнес-центрі «Зеландія», який надає безкоштовну спеціалізовану підтримку данським компаніям. Центр є незалежним державним органом при Міністерстві бізнесу та промисловості та працює над визначенням пріоритетних сфер у бізнес-потенціалу та ідей у регіоні. Цей центр охоплює всі 17 муніципалітетів у регіоні Зеландія, де проживає близько 800 тисяч жителів.
    Центр пропонує широкий спектр послуг у таких сферах, як:

    • Розробка проектних ідей
    • Супровід у написанні проектних пропозицій
    • Інформація про ризикове фінансування
    • Курси та тренінги
    • Юридичне та фінансове консультування.
      Хаб надає підтримку у всіх секторах: від стійкої енергетики, реконструкції будинків і навіть виробництва органічного дитячого харчування.
  4. Гульгборсунн сприяє місцевому розвитку, надаючи землю для продажу компаніям. «Земля на продаж компаніям є важливим інструментом підтримки місцевого економічного розвитку. Наразі ми маємо землю для продажу, рівномірно розподілену в 36 містах муніципалітету. Кожна територія має свої якості та особливості. На деяких територіях розміщені великі сховища. Інші знаходяться поруч із громадським транспортом і підходять для невеликих переробних компаній. У Гульгборсунн дуже чіткі правила щодо процесу продажу публічної землі. Усі операції мають проводитися шляхом письмового публічного тендерного процесу».
  5. Для підтримки бізнесу муніципалітет створив місцеву торгову палату. «Місцева торгова палата – Business Lolland-Falster – це один із найважливіших інструментів, який надає підтримку у розвитку місцевого бізнесу, залученні нових інвестицій та створенні робочих місць, а також збільшенні вартості експорту. Вона була створений десять років тому разом із сусіднім муніципалітетом Лолланд. Це безкоштовна та професійна служба як для нових інвесторів, так і для створених компаній. Це організація, що складається з 400 компаній і фінансується компаніями-членами, але головним чином муніципалітетом Лолланд та Гульгборгсунн».
  6. Важливою є співпраця з сусідніми муніципалітетами. «Можна подумати, що сусідні муніципалітети є конкурентами, але, насправді, вони є вашими союзниками, оскільки стикаються з тими ж проблемами, що і ви».

Можливості

Інші новини

Меню